Brev:
Vil ikke spise mos og grød
30. oktober 2018
Alder:
6 mdr.
Vil ikke spise mos og grød
Hej Helen.
Jeg har igen nu nogle bekymringer omkring vores dreng på 6 mdr, om en uge bliver han 7 mdr.
Sidst var jeg frustreret over han ikke ville spise, det gik så rigtig godt i ca 10 dage, hvor han glædeligt spiste mos, og grød.
Jeg tænkte bare det kører nu det her. Han var glad når han blev sat i stolen, og han spiste godt, ihvertfald en halv deciliter per gang næsten.
De sidste 3-4 dage, har hans appetit bare ændret sig. Han bliver sur når vi sætter ham i skråstolen, vi har derfor prøvet at sætte ham i trip-trap stolen, da han sidder selv nu og leger osv., men uden held.
Han bliver bare sur og protesterer.
Han bliver sur og protesterer når vi giver ham mad, de sidste par dage har han faktisk næsten kun fået bryst. Vi skal lokke mad i ham, og det er jo ikke nogen løsning :(
Han virker ikke specielt sulten, og han virker meget urolig, og irriteret i det hele taget.
Han gider ikke ligge på maven lige pt, og han gider faktisk ikke rigtig andet end at være oppe, og det gider han helle ikke rigtig. Så det er egentlig ret hårdt lige pt.
Har tænkt at han får for meget bryst, at det er derfor han ikke vil spise, men han får ikke mere bryst nu, end han gjorde for 14 dage siden.
Ved han har to tænder på vej, og oveni er han så også blevet snottet her idag.
Skal vi blive ved med at tilbyde ham mad på de faste tider som er
07:30 grød
08:30 bryst
10:00 frugtmos
11:00-11:30 mos
11:30-12:00 bryst
15:00-16:00 mos
16:00-16:30 bryst
17:30-18:00 mos
19:00-19:30 bryst
23:00 bryst
04:00 bryst
Håber du måske kan sætte lidt ord på hvad jeg/vi kan gøre for at han kan få lyst til at spise igen. Fordi lige nu er munden bare helt lukket i.
Med venlig hilsen
Alfreds mor